Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Red Bull tar över Slussen

Publicerad: 31 Oktober 2013, 13:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:58

Under tre dagar kommer Red Bull Music Academy ta över Slussen i stor utomhuskampanj för musikfestival.


Ämnen i artikeln:

Red Bull

Med bland annat stora affischtavlor, 10 000 posters, och golvdekaler på Stockholms tunnelbana marknadsför, med start idag, Red Bull Music Academy sin musikfestival Weekender.

Förutom uppträdanden och konserter kommer föreläsningar och andra event hållas, runt om i stan. Allt är gratis för besökarna.

Öppningsfesten äger rum på fredag kväll i Stadshusets gyllene sal, med en konsert av den tyske sensationskompositören Hauschka.

Andra kända medverkande under festivalen är Timbuktu, som ska diskutera svensk hiphop och journalisten Jan Gradvall, som i paneldiskussion ska reda ut hur artister ska behålla sin kreativitet.

Bakom kampanjen står byrån John Doe.

 

 

Gustav Thunander

Ämnen i artikeln:

Red Bull

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.