Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Red Bull lanserar dansspel

Publicerad: 16 Maj 2016, 11:00
Uppdaterad: 16 Maj 2016, 13:52

UPPDATERAD. Världsmästarna i breakdance blir dragplåster åt Red Bull.


De flerfaldiga världsmästarna inom breakdance "Flying steps" arrangerar ny show i Stockholm, närmare bestämt 23:e och 24:e september.

Showen heter "Flying illusion" och Stockholm blir startskottet för gruppens Europaturné.

Detta uppmärksammar man med det nylanserade spelet "Flying illusion - The game". Det är Red Bull Sverige och Earth People som tillsammans tagit fram spelet.

Varje vecka fram till den 18:e september vinner de två som fått högst poäng på spelet under veckan varsin biljett till showen.

Den spelare som får högst poäng totalt under perioden fram till den 18:e uppgraderas till ett VIP-paket. Detta inkluderar VIP-biljetter, resa till Stockholm och en hotellnatt.

–Spelet är ett enkelt dansspel som man kör direkt i webbläsaren i mobilen. Det är byggt på html5 så man slipper ladda ner och installera någon app. Själva spelet går ut på att styra en av världsmästarna i breakdance genom att trycka på rätt knappar i rätt ögonblick och samla ihop så många poäng som möjligt, säger Adrian Berggren, Digital Manager, Red Bull Sverige.

Han fortsätter:

– Vi valde att utforma ett spel för att det är en form av marknadsföring som ger något tillbaka till mottagaren, spelet är faktiskt underhållande. Också för att enkla poängdrivna spel har en inbyggd social funktion, det är kul att spöa polarna och skryta om vilka grymma moves man har. Dessutom har ett av våra tidigare mobilspel, Red Bull Race Challenge, fortfarande ca 1000 spel i månaden, och det har vi inte kommunicerat ut på 2-3 år nu - vilket visar på hur uppskattade kampanjer som detta kan vara.

–Showen ligger senare i höst och biljettförsäljningsperioden löper under en lång tid. Spelet lämpar sig för upprepade spel så vi ser inget problem med livslängden på själva kampanjen. Dessutom ville vi låta så många som möjligt få chansen att dansa hem biljetter till globen, avslutar Adrian Berggren.

Ebba Elfstrand

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.