Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

RBK och Åkestam vinner Tomorrow Awards

Publicerad: 20 September 2013, 05:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:34

Två svenska kampanjer är bland vinnarna i Tomorrow Awards. RBK och Åkestam Holst får hämta hem ett pris vardera.


Ämnen i artikeln:

RBKÅkestam Holst

Tomorrow Awards avgjordes igår på Kägelbanan i Stockholm. RBK vinner för sin sedan tidigare prisbelönta kampanj ” Natalia project”, medan Åkestam Holst segrar med sin ” Swebus train switch” – som tog hem fyra lejon i Cannes i somras.

– Att i den här tävlingen bara få vara på samma nomineringslista som branschens bästa är stort, och att då dessutom få vara en av dem som vinner hela tävlingen är väldigt roligt, säger Adam Reuterskiöld, copywriter på Åkestam Holst, i ett pressmeddelande.

Övriga vinnare är Party Incs ” Omote 3D”, ” Cinder” av Barbarian Group och ” The Empty Shop” av Loducca.

Juryn, som kallas Monster-jury, bestod bland annat av Fernando Romano, som är Nakeds chefskreatör, Spotifys marknadsdirektör Sophia Bendz och Twitters vice vd för bolagets globala strategier, Joel Lunenfeld.

Bakom Tomorrow Awards står Art Directs Club. Tidigare har priserna delats ut i Sao Paolo och Montreal, men i år har Great Works och A Loud Minority tagit tävlingen till Sverige. Syftet med tävlingen är att hylla innovativ kommunikation.

Övriga svenska nomineringar

”Absolut Unique” – Family Business

”Ray-Ban Ambermatic” – R/GA

”The Hot Stamp” – Åkestam Holst

”Tool Pool” – The Fan Club

”#Gowest” – M&C Saatchi

”Sweat for water” – Deportivo

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

RBKÅkestam Holst

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.