Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ramlösa vill få fler att dricka bubbel på nyår

Publicerad: 23 December 2015, 12:59
Uppdaterad: 23 December 2015, 13:01

Ramlösas nyårskampanj "Varannan bubbel" ska få svenskarna att dricka smartare.


Ramlösa vill uppmuntra nyårsfirare att dricka smartare och lanserar nu kampanjen ”Varannan bubbel”. Budskapet har sitt ursprung i Ramlösas mångåriga initiativ ”Varannan Ramlösa” som tagits fram av M&C Saatchi, som också står bakom nyårskampanjen.

– Kort och gott handlar det om att vi vill slå ett slag för att göra smarta, medvetna val när man firar in det nya året. Vi har fantastiska Ramlösa som vi gärna vill lyfta fram då. Det måste inte vara det ena eller det andra, det handlar om att dricka lite mer med omsorg och eftertanke, säger Henric Byström, kommunikationschef på Carlsberg Sverige, till Dagens Media.

Kampanjen kommer att gå som helsidesannonser i Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter under årets sista dagar med start den 29 december.

– Det är egentligen av två skäl: genom att gå med helsidesannonser blir det en stor impact och vi tror att många också – förhoppningsvis – har tid att läsa tidningen i mellandagarna. På så sätt syns och hörs vi på ett bra sätt inför nyårshelgen.

Carlsberg Sverige gick nyligen ut med kampanjen ”Okorkat” – en av företagets största kampanjer någonsin för att få fler svenskar att välja alkoholfri och alkoholsvag öl under julen.

 

Kund: Carlsberg Sverige

Byrå: M&C Saatchi Stockholm

Foto: Henrik Bonnevier/Agent Bauer

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.