Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

RAM och Mediekompaniet fördjupar mätsamarbetet

Publicerad: 3 Oktober 2019, 05:58

Foto: Pixabay

RAM ska mäta all internetreklam inom Mediekompaniets annonsnätverk.


Ämnen i artikeln:

MediekompanietRAM

Mediekompaniet och mätbolaget RAM utökar sitt samarbete vilket innebär att RAM kommer mäta all internetreklam för hela Mediekompaniets annonsnätverk. 

I och med det utökade samarbetet kommer Mediekompaniet ge data på antalet individer som en annonsör har nått, demografi samt frekvens för antalet annonsvisningar. 

– Vår ambition är att mäta alla våra online kampanjer med RAM och redovisa relevant information till alla våra kunder enligt Mediekompaniets uttalade måtto att vara Sveriges trovärdigaste annonskanal. Vi tar detta ansvar för att förflytta internet från webbläsarnas bruttotal till individräckviddens nettotal efter att två oberoende branschorganisation har kommit ut med sina guider som pratar om vikten att mäta och redovisa individer vid digital annonsering, säger Jonas Linnér, digital strateg på Mediekompaniet, i ett pressmeddelande.  

RAM har en panel på cirka 530 000 svenskar och mäter både banners och webb-tv-reklam. 

– Mediekompaniet visar att de har lyssnat på den debatt som har varit under året i Sverige om att vara transparanta, redovisa individräckvidd med en oberoende tredjeparts-mätleverantör som RAM, säger Björn Engvall, COO RAM Group, i ett pressmeddelande.  

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

MediekompanietRAM

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.