Radiospot pratar med Siri för Toyota

Toyota låter radioreklamen prata med mobiltelefonens Siri i en ny kampanj.

Med hjälp av Iphones Siri kan användaren röststyra telefonen. Det har Toyota med hjälp av reklambyrån Saatchi & Saatchi tagit fasta på i en ny radiokampanj.

Radioreklamen pratar helt enkelt med mobiltelefonen i realtid för att sätta den i flygplansläge utan någon mänsklig interaktion.

Enligt ett pressmeddelande är det här den första radioreklamen i världen som gör detta.

Syftet är att få folk att tänka efter innan de använder mobiltelefonen under körning, eftersom det medför en ökad risk för olyckor.

– Toyota tar säkerhet på största allvar och det här var ett spännande sätt att använda ny teknik och på så sätt få fram ett viktigt budskap – att få folk att uppmärksamma risken med att hantera mobiltelefonen under körning, säger Jan Casserlöv, marknadschef på Toyota, i pressmeddelandet.

Arbetsgrupp

Patrik Gyllström: Director B-Reel

Jason Mendes. Nordic ECD

Regner Lotz: Creative Director

Casper Christensen: Creative

Rene Schultz: Creative

Annette Piilgaard: Business Director

Charlotta Tibbelin: Account Director

Diana Wellendorf: Account Manager

Emma Narving: Account manager

Jacob Norremark: Assistant Copywriter

Stefan Arnoldus: Assistant Art Director

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2015-07-09 05.12Uppdaterad 2015-12-06 11.55

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: