Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Radiokomiker marknadsför Knegdeg

Publicerad: 20 Februari 2015, 13:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:12

På ett underhållande och överraskande sätt ska Knegdeg lära svenskarna om fördelarna med ett kollektivavtal.


Knegdeg.se lanserar kortfilmer med radio- och tv-personligheten Kjell Eriksson, känd från bland annat Pippirull och Morgonpasset i P3.

Sajten drivs av organisationen PTK, en samverkansorganisation för 25 fackförbund, och lanserades för två veckor sedan. Kortfilmerna ska spridas i sociala medier och hjälpa till att marknadsföra sajten. Bakom filmerna står reklambyrån Ester.

– Tanken har varit att hitta ingångar som överraskar och underhåller inom ett område där kommunikationen ofta är faktatung och torr, skriver Roger Kempe, projektledare på Ester, i ett pressmeddelande.

Filmerna berör Knegdegs sex delar - arbetsskada, sjukdom, pension, att vara mellan jobb, föräldrar och döden.

Bakom kampanjen står också produktionsbolaget Filt.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.