PWC kampanjar om nyttig revision

2010-01-19 06:44 Amina Djemili  

PricewaterhouseCoopers går som första revisionsbyrå ut med annonssatsning kring revisionens nytta. De flygande människorna ska symbolisera hur revisionen lyfter verksamheten.

PWC vill slå ett slag för nyttan med revisionen. Detta eftersom den idag är lagstadgad för alla företag.

– Vi vill visa på värdet av den, oavsett vilken storlek organisationen har, säger Kaj Hedlund, reklamansvarig på PricewaterhouseCoopers till Dagensmedia.se.

I Europa är revisionen frivillig, en förändring som PWC inte är främmande inför.

– Som marknadsledande byrå vill vi gå i bräschen med att visa på efterfrågestyrd revision. Istället för en hotbild vill vi framhäva möjligheterna, säger Kaj Hedlund.

I kampanjen visas människor som flyger över sina skrivbord. Ett avancerat fotogrepp, enligt Kaj Hedlund.

– Att de flyger åsyftar det lyft för verksamheten som revisionen är. Det handlar inte bara om riskbedömning, utan också om att sova gott på natten, säger han.

Kampanjen startar idag och rullar i ett första skede fram till vecka åtta. Den kommer att synas utomhus, i dagspress, i magasin och på banners. Samtidigt hörs den i radio i sex olika kanaler.

– Vi vill öppna upp en dialog, med inte bara våra kunder, utan med hela marknaden, säger Kaj Hedlund.

Bakom kampanjen ligger Start Communication. OMD är mediebyrå.

Amina Djemili

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt