Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Pussar ska sälja munsårsplåster

Publicerad: 4 november 2011, 09:36
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:52

Cederroth marknadsför sitt nya munsårsplåster med hjälp av ett digitalt kedjebrev som ska sprida pussar.


För att marknadsföra Salvequicks nya munsårsplåster sjösätter Cederroth en viral kampanj med fokus på pussar.

Kampanjen är framtagen tillsammans med Tempel reklambyrå och innebär att Facebook-användare kan skicka olika former av pussar till sina vänner som i sin tur kan skicka vidare dem. Användarna kan också följa pussarnas gång genom vänskapskedjan.

För varje gång en puss skickas vidare får den som skickat den ett poäng. Dessa poäng bildar sedan en topplista som användarna kan ta del av.

– Kedjepussen är ett kul och intressant sätt att lyfta fram Salvequick Lip Care. Den gestaltar även varumärkets löfte om att hjälpa människor att obehindrat kunna fortsätta ”non stop” med det de gjorde när de fick ett sår, säger Caroline Saxer, International Marketing Manager Wound Care på Cederroth, i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer även att gå i annonser på Facebook och på bloggnätverk.

Salvequick är ett varumärke under Cederroth.

Arbetsgrupp

Tempel

Rikard Savén, idé och design

Petter Wallin, ad

Marika Skantze, produktionsledare

Tom Wendels, projektledare

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.