Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Pungkoll väcker uppmärksamhet

Publicerad: 5 juli 2013, 09:32
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:40

Fler Almedalsbesökare har uppmärksammat kampanjen "Kolla pungen" än #minifixar. Men få har en åsikt om kampanjerna, enligt Netigates undersökning.


Ämnen i artikeln:

Almedalen 2013Netigate

Idag utsåg pr-byrån Westander den hetaste kampanjen i Almedalen. Två kampanjer som inte fick pris, men som väckt stor uppmärksamhet är Minis #minifixar och Ung Cancers "Kolla pungen".

Enligt Netigates undersökning har 55 procent av Almedalsbesökarna uppmärksammat "Kolla pungen", som syftar till att sätta fokus på testikelcancer. Det är fler än de 45 procent som uppmärksammat #minifixar.

Trots det stora intresset för kampanjerna är det få som har en åsikt om dem. På frågan vad besökarna tyckte om de båda kampanjerna svarade 42 procent att de inte hade någon åsikt om "Kolla pungen" och samma siffra för #minifixar var 53 procent.

– Att synas och uppmärksammas har både ”Kolla pungen” och #minifixar gjort men närmare hälften av besökarna vet inte vad de egentligen tycker om kampanjerna. Kanske kan det vara så att budskapet bakom kampanjerna inte framkommer helt, kommenterar Lars Lindberg, marknadschef på Netigate.

En av fyra ger #minifixar betyget Bra eller Mycket bra medan en en tredjedel gav det betyget till "Kolla pungen".

Netigate och Dagens Media tar pulsen på Almedalsbesökarna i olika frågor som rör pr, media och reklam under veckan. Varje dag samlas ett hundratal svar in från Almedalsbesökarna med hjälp av en förhandsrekryterad panel och på-stan-intervjuer. Totalt har 110 personer svarat.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Almedalen 2013Netigate

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.