Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Pudelrock och poesi från Norwegian

Publicerad: 24 juni 2009, 11:06
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:19

Radio är huvudmediet för Norwegian i sommar.


Varje vecka under hela sommaren erbjuder Norwegian ”Veckans Klipp” på sin sajt. På måndagar och tisdagar reas ut för 299 kronor.

Kampanjen marknadsförs huvudsakligen via radio, kompletterat med utbudsannonser i kvällspress.

– Med radiokampanjen vill vi uppmana lyssnarna att hålla koll på reseerbjudandena på vår sajt. Varje vecka erbjuder vi nya destinationer, så man bör gå in på sajten ofta för att se vad som passar, säger Norwegians marknadschef Katarina Widman.

Norwegians reklambyrå Volt har gjort reklamen. Sex reklamspotar har spelats in,

som vanligt med Norwegians ”falska” norrman som pratar.

Han tar bland annat hjälp av en pudelrockare och en bingoutropare.

– Den norska reklamen bryter av bra mot övriga radiospotar som är på svenska. Norrmannen har blivit ett kännetecken för oss, så fort man hör norskan associerar man till Nowegian, säger Katarina Widman.

Radiospotarna och printen kommer rulla under v.26 – 32 med fokus i Stockholm och Norrland.

 

På grund av tekniska problem går det inte att publicera radiospotarna. Vi jobbar på att åtgärda problemen.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.