onsdag29 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Pruttkuddar ska få dig att besöka Hänt.se

Publicerad: 22 oktober 2014, 08:06
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25

Allers nya underhållningssajt Hänt.se lanseras med pruttkuddar. Bakom kampanjen står reklambyrån DGA.

Ämnen i artikeln:

Aller Media

DT

Dante Thomsen


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

I förra veckan var det premiär för Hänt.se och nu släpps DGA:s kampanj för den nya underhållningssajten, som är en del av Aller Medias relansering av Hänt i Veckan.

DGA har tagit fram tre reklamfilmer där statister som tror att de ska delta i ett seriöst filmsammanhang plötsligt får höra pruttljud från pruttkuddar.

" Ett riktigt practical joke, med andra ord", skriver DGA.

– Man behöver inte ta livet på så blodigt allvar jämt. Ett gott skratt förlänger livet. Och vi tror att många kommer att känna glädje när man besöker vår sajt. Särskilt när man har tråkigt, säger Joakim Holfve, digital redaktionschef på Hänt.se, i ett pressmeddelande.

Filmerna har producerats av Team Tony. Se dem ovan.

LÄS ÄVEN:

Arbetsgruppen DGA

Johan Larsson, projektledare

Edwin von Werder, copywriter

Sandra Bondesson, copywriter

Fredrik Larsson, art director

Akis Palamidis, planner

Yvonne Peyron, produktionsledare

Joakim Ramel, motion graphics.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev