Kampanjer
Pruttkuddar ska få dig att besöka Hänt.se
Publicerad: 22 oktober 2014, 08:06
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25
Allers nya underhållningssajt Hänt.se lanseras med pruttkuddar. Bakom kampanjen står reklambyrån DGA.
Ämnen i artikeln:
Aller MediaDT
Dante Thomsen
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
I förra veckan var det premiär för Hänt.se och nu släpps DGA:s kampanj för den nya underhållningssajten, som är en del av Aller Medias relansering av Hänt i Veckan.
DGA har tagit fram tre reklamfilmer där statister som tror att de ska delta i ett seriöst filmsammanhang plötsligt får höra pruttljud från pruttkuddar.
" Ett riktigt practical joke, med andra ord", skriver DGA.
– Man behöver inte ta livet på så blodigt allvar jämt. Ett gott skratt förlänger livet. Och vi tror att många kommer att känna glädje när man besöker vår sajt. Särskilt när man har tråkigt, säger Joakim Holfve, digital redaktionschef på Hänt.se, i ett pressmeddelande.
Filmerna har producerats av Team Tony. Se dem ovan.
LÄS ÄVEN:
Arbetsgruppen DGA
Johan Larsson, projektledare
Edwin von Werder, copywriter
Sandra Bondesson, copywriter
Fredrik Larsson, art director
Akis Palamidis, planner
Yvonne Peyron, produktionsledare
Joakim Ramel, motion graphics.