Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Proviva lanserar juice och nytt manér

Publicerad: 20 April 2010, 08:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Proviva lanserar tre juicer i sitt sortiment av fruktdrycker. Sju veckors tung närvaro i tv bokad. Se den första filmen på Dagensmedia.se.


– Vi gör ett delsortiment för Proviva. Många associerar Proviva med fruktdryck och tänker nypon- och blåbärssoppa. Nu lanserar vi en smak som är väldigt lik juice men som har alla Provivas positiva hälsoeffekter, säger Anders Ahlström, varumärkesansvarig för Proviva på Skånemejerier.

I samband med lanseringen överger Skånemejerier också manéret där personer med dålig tajming utbrister att det inte känns riktigt bra. Det nya kampanjtemat är ”En bra dag startar i magen.”

I filmen gottar sig en affärsman åt att han kommer över hotellfrukostens sista skvätt Proviva. Han flinar mot en flicka som tittar på med stora ögon. Flickans vän byter dock ut affärsmannens glas medan han läser Dagens Industri och det blir barnen som får skratta sist.

– Våra konkurrenter är mer tydliga med effekten i sin reklam. Proviva har redan en hög kännedom så vi har valt att göra mer allmän reklam och spela mer på humor. Det här nya manéret är ytterligare ett steg i den riktningen.

Filmen hade premiär i går och ska visas under vecka 16 till 18. Därefter görs ett uppehåll i två veckor innan marknadsföringen återupptas vecka 21 till 24. Då kör Skånemejerier fyra olika 15-sekundersfilmer som bygger på huvudfilmen.

– Det här är en stor lansering som vi kommer att investera mycket i. Huvudmedierna blir tv och butik.

Reklambyrå är: AdamssonAppelfeldtAdvertising.

Produktionsbolag: Scandvision.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.