Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 25 April 2013, 16:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:47
Kvällens allra första guldägg går till Forsman & Bodenfors.
Byrån tar hem guldet i kategorin Mobilt för appen ”Promillekoll” för Systembolaget.
Motiveringen lyder:
”Årets Guldäggsvinnare är beviset på hur en ”liten grej i telefonen” kan förändra ett större beteende. På ett insiktsfullt sätt har vinnaren integrerats i vårt sociala liv, och utan att komma med en förmanande pekfinger får den oss att lyfta fingret istället. Igen och igen - för varje glas. (Gissar vi att den används här ikväll? Den kanske borde.) Grattis Systembolaget och Forsman & Bodenfors.”
Bara ett silverägg delades ut i kategorin. Det gick till Åkestam Holst som tagit fram appen ”Solsäker” för Apotek Hjärtat.
Art Director: Joakim Blondell
Copywriter: Johan Olivero
Interaktionsdesigner: Johan Wingård
Produktionsledare: Jessica Sjölin
Projektledare: Leif Sorte
Uppdragsgivare: Malin Forkman, Anna Larsson, Åsa Hessel
Webbproducent: Peter Gaudiano
Mediebyrå: Carat
Produktionsbolag: Monterosa