Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Promillekoll ger guld till F&B

Publicerad: 25 April 2013, 16:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:47

Kvällens allra första guldägg går till Forsman & Bodenfors.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2013SystembolagetForsman Bodenfors

Byrån tar hem guldet i kategorin Mobilt för appen ”Promillekoll” för Systembolaget.

Motiveringen lyder:

”Årets Guldäggsvinnare är beviset på hur en ”liten grej i telefonen” kan förändra ett större beteende. På ett insiktsfullt sätt har vinnaren integrerats i vårt sociala liv, och utan att komma med en förmanande pekfinger får den oss att lyfta fingret istället. Igen och igen - för varje glas. (Gissar vi att den används här ikväll? Den kanske borde.) Grattis Systembolaget och Forsman & Bodenfors.”

Bara ett silverägg delades ut i kategorin. Det gick till Åkestam Holst som tagit fram appen ”Solsäker” för Apotek Hjärtat.

Arbetsgrupp Forsman & Bodenfors

Art Director: Joakim Blondell

Copywriter: Johan Olivero

Interaktionsdesigner: Johan Wingård

Produktionsledare: Jessica Sjölin

Projektledare: Leif Sorte

Uppdragsgivare: Malin Forkman, Anna Larsson, Åsa Hessel

Webbproducent: Peter Gaudiano

Mediebyrå: Carat

Produktionsbolag: Monterosa

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.