Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

"Promillegrillen" ska få svenskar att grilla bättre

Welsh lamb sätter ned foten kring svenskars alkoholvanor under grillningen.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 15 Juni 2017, 11:08
Uppdaterad: 15 Juni 2017, 11:12

Ämnen i artikeln:

Kampanj

Varumärket Welsh lamb som säljer kött tycker att vi svenskar inte tar tillvara på Welsh lambs kött tillräckligt. Istället för att koncentrera oss på att grill köttet ordentligt har svenskar en tendens att distraheras av något annat som drar ned vår uppmärksamhet på köttet – nämligen alkohol.

"Hallå Sverige! Vi behöver snacka", säger en man från Wales samtidigt som han säger att han är orolig för hur svenskar inte fokuserar tillräckligt på köttet under grillning.

Enligt varumärket så dricker 36 procent av alla män alltid eller nästan alltid alkohol när de grillar.

Som lösning på problemet har Welsh lamb tagit fram "Promillegrillen", en grill med alkolås. Om man har druckit så fungerar helt enkelt inte grillen. Om du skulle dricka under tillagningen kommer gasen stängas av automatiskt. Belöningen blir då perfekt tillagat kött.

Bakom kampanjen står byrån Ellermore och är ett sätt att på ett humoristiskt vis framhäva kvaliteten i Welsh lambs produkter.

Ämnen i artikeln:

Kampanj

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.