Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Projektet som ska belysa Stockholm som turiststad

Clear Channel är mediepartner för projektet som ska lysa upp Stockholmsjulen och göra staden mer attraktiv för turister.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Publicerad: 11 November 2011, 13:51
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:51

Ämnen i artikeln:

Tre KronorClear Channel

På måndag startar kampanjen för projektet #Stockholmsjul 2011, som är ett samarbete mellan City i Samverkan och Trafikkontoret i Stockholms stad.

Projektet är treårigt och har som syfte att med hjälp av julbelysning göra Stockholm mer attraktivt för turister. På så vis vill man öka omsättningen för handeln samt beläggningen på stadens hotell.

Mediepartner för projektet är Clear Channel och företaget kommer att bistå med annonsutrymme i spårtrafiken i kollektivtrafiken. Även informationsskyltar, evenemangsbanér och utrymme på P-automater kommer att användas i marknadsföringen.

- Vi omfamnade idén med att skapa julstämning tillsammans med handlarna och fastighetsägarna som är våra kunder och partners.  Belysningen kommer ge en fantastik upplevelse runt om i Stockholm city som vi är stolta över att kunna marknadsföra, säger Ola Klingenborg, vd på Clear Channel Sverige, i ett pressmeddelande.

Själva reklamkampanjen och logotypen är framtagen tillsammans med Tre Kronor Media & Reklam.

City i Samverkan är en ideell samarbetsorganisation med medlemmar såsom SL, Stockholms stad och handelsaktörer i city.

Ämnen i artikeln:

Tre KronorClear Channel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.