Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 12 april 2013, 04:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:49
På måndag lanseras kampanjen "Tänj tanken" för nya Svenska Dagbladet i flera kanaler.
I går var det premiär för nya omgjorda SvD. Om någon missat händelsen lär de bli varse på måndag – då lanseras kampanjen "Tänj tanken" i flera kanaler.
Kampanjen för nya SvD kommer att synas på utomhustavlor i centrala Stockholm och i tunnelbanan. När det gäller print går den i Veckans affärer, Ny Teknik, Fokus, Resumé och Dagens Media. Digitalt körs kampanjen i Hitta.se, tv.nu, och Aftonbladet.se Schibsteds sajter samt i appar som Wordfeud och Quizkampen.
"Tänj tanken" illustreras med några av SvD:s profiljournalister som bland annat näringslivskrönikören Andreas Cervenka, kulturskribenten Erica Treijs och SvD:s nya utrikesanalytiker Therese Larsson.
– Kampanjbudskapet fångar mycket bra det våra läsare söker i SvD. Man vill inte bara bli uppdaterad utan också utmanad, få ny kunskap och nya perspektiv, säger SvD:s marknadsdirektör Karin Nilsson i ett pressmeddelande.
Reklambyrå är Svensson Reklam. Piktogramen är skapade byrån Grow. Mediebyrå är Carat.
Helen Preutz