Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Profiljournalister i kampanj för nya SvD

På måndag lanseras kampanjen "Tänj tanken" för nya Svenska Dagbladet i flera kanaler.

Helen Preutz


Publicerad: 12 April 2013, 04:00
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:49

Ämnen i artikeln:

Svenska DagbladetGrowVeckans AffärerCarat

I går var det premiär för nya omgjorda SvD. Om någon missat händelsen lär de bli varse på måndag – då lanseras kampanjen "Tänj tanken" i flera kanaler.

Kampanjen för nya SvD kommer att synas på utomhustavlor i centrala Stockholm och i tunnelbanan. När det gäller print går den i Veckans affärer, Ny Teknik, Fokus, Resumé och Dagens Media. Digitalt körs kampanjen i Hitta.se, tv.nu, och Aftonbladet.se Schibsteds sajter samt i appar som Wordfeud och Quizkampen.

"Tänj tanken" illustreras med några av SvD:s profiljournalister som bland annat näringslivskrönikören Andreas Cervenka, kulturskribenten Erica Treijs och SvD:s nya utrikesanalytiker Therese Larsson.

– Kampanjbudskapet fångar mycket bra det våra läsare söker i SvD. Man vill inte bara bli uppdaterad utan också utmanad, få ny kunskap och nya perspektiv, säger SvD:s marknadsdirektör Karin Nilsson i ett pressmeddelande.

Reklambyrå är Svensson Reklam. Piktogramen är skapade byrån Grow. Mediebyrå är Carat.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.