lördag1 april

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Proffs i fokus i Beijers nya reklamkoncept

Publicerad: 8 september 2017, 11:43
Uppdaterad: 11 september 2017, 13:17

Beijer byggmaterial vänder sig till proffsbyggare i bolagets första reklamfilm sedan byråbytet.

Ämnen i artikeln:

Masscreation

HF

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

När Beijer byggmaterial presenterar sitt nya reklamkoncept är det professionella byggare som är i fokus.

Kampanjen är den första sedan byggföretaget bytte reklambyrån från Honesty till Masscreation.

I reklamfilmen spinner man vidare på hur det skulle vara om exempelvis en tandläkare blev behandlad som en hantverkare. I klippet ifrågasätter en patient sin tandläkares utlåtande:

"Fyra hål?! Nej, det går inte, du får faktiskt lösa det här på ett annat sätt", utropar tandläkarpatienten bestämt.

– Med vårt nya marknadskoncept vill vi positionera oss tydligare mot de professionella byggarna utan att helt skrämma bort nyfikna hemmaproffs. Med andra ord visar Beijers nya profil tydligt ett företag som vänder sig till proffs i första hand. Vårt nya koncept berättar i flera olika steg att vi står på byggarnas sida. Att vi ser och uppmärksammar dem som proffs. Att de är varmt välkomna till oss på Beijer, säger Peter Austler, marknadschef på Beijer byggmaterial, i ett pressmeddelande.

Beijer byggmaterial kommer under hösten fortsätta att släppa tv-reklam, radioreklam och kampanjer i sociala kanaler. I samband med de nya kampanjerna har man även skapat hashtaggen #backabyggarna.

Arbetsgrupp:

Marknadschef Beijer Byggmaterial: Peter AustlerProduktionsbolag: Ligistfilm, Anders Olsson regissörByrå: MasscreationMedia: BizkitPR: Massiv PR

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev