Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Proffs i fokus i Beijers nya reklamkoncept

Beijer byggmaterial vänder sig till proffsbyggare i bolagets första reklamfilm sedan byråbytet.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 08 September 2017, 11:43
Uppdaterad: 11 September 2017, 13:17

Ämnen i artikeln:

Masscreation

När Beijer byggmaterial presenterar sitt nya reklamkoncept är det professionella byggare som är i fokus.

Kampanjen är den första sedan byggföretaget bytte reklambyrån från Honesty till Masscreation.

I reklamfilmen spinner man vidare på hur det skulle vara om exempelvis en tandläkare blev behandlad som en hantverkare. I klippet ifrågasätter en patient sin tandläkares utlåtande:

"Fyra hål?! Nej, det går inte, du får faktiskt lösa det här på ett annat sätt", utropar tandläkarpatienten bestämt.

– Med vårt nya marknadskoncept vill vi positionera oss tydligare mot de professionella byggarna utan att helt skrämma bort nyfikna hemmaproffs. Med andra ord visar Beijers nya profil tydligt ett företag som vänder sig till proffs i första hand. Vårt nya koncept berättar i flera olika steg att vi står på byggarnas sida. Att vi ser och uppmärksammar dem som proffs. Att de är varmt välkomna till oss på Beijer, säger Peter Austler, marknadschef på Beijer byggmaterial, i ett pressmeddelande.

Beijer byggmaterial kommer under hösten fortsätta att släppa tv-reklam, radioreklam och kampanjer i sociala kanaler. I samband med de nya kampanjerna har man även skapat hashtaggen #backabyggarna.

Arbetsgrupp:

Marknadschef Beijer Byggmaterial: Peter AustlerProduktionsbolag: Ligistfilm, Anders Olsson regissörByrå: MasscreationMedia: BizkitPR: Massiv PR

Ämnen i artikeln:

Masscreation

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.