Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Proffs i fokus i Beijers nya reklamkoncept

Publicerad: 8 September 2017, 11:43
Uppdaterad: 11 September 2017, 13:17

Beijer byggmaterial vänder sig till proffsbyggare i bolagets första reklamfilm sedan byråbytet.


Ämnen i artikeln:

Masscreation

När Beijer byggmaterial presenterar sitt nya reklamkoncept är det professionella byggare som är i fokus.

Kampanjen är den första sedan byggföretaget bytte reklambyrån från Honesty till Masscreation.

I reklamfilmen spinner man vidare på hur det skulle vara om exempelvis en tandläkare blev behandlad som en hantverkare. I klippet ifrågasätter en patient sin tandläkares utlåtande:

"Fyra hål?! Nej, det går inte, du får faktiskt lösa det här på ett annat sätt", utropar tandläkarpatienten bestämt.

– Med vårt nya marknadskoncept vill vi positionera oss tydligare mot de professionella byggarna utan att helt skrämma bort nyfikna hemmaproffs. Med andra ord visar Beijers nya profil tydligt ett företag som vänder sig till proffs i första hand. Vårt nya koncept berättar i flera olika steg att vi står på byggarnas sida. Att vi ser och uppmärksammar dem som proffs. Att de är varmt välkomna till oss på Beijer, säger Peter Austler, marknadschef på Beijer byggmaterial, i ett pressmeddelande.

Beijer byggmaterial kommer under hösten fortsätta att släppa tv-reklam, radioreklam och kampanjer i sociala kanaler. I samband med de nya kampanjerna har man även skapat hashtaggen #backabyggarna.

Arbetsgrupp:

Marknadschef Beijer Byggmaterial: Peter AustlerProduktionsbolag: Ligistfilm, Anders Olsson regissörByrå: MasscreationMedia: BizkitPR: Massiv PR

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Masscreation

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev