Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Proffice ut i ny kampanj

Publicerad: 28 november 2011, 08:17
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:49

I våras gjorde DDB sin första kampanj för bemanningsföretaget Proffice. Idag är det dags igen när en ny bred kampanj lanseras för att öka kännedomen om varumärket.


Efter Proffice stora kampanj i maj kommer en ny nationell kampanj som kommer att gå utomhus, online och i print. Dessutom kommer företagets representanter besöka universitet och högskolor runt om i landet för att väcka uppmärksamhet för varumärket.

– Vi riktar oss framför allt till arbetssökande och vill göra dem medvetna om Proffice som varumärke. Vi ger ett nytt jobb var fjärde minut, det vill vi att människor ska känna till, säger Sibel Wolff, marknadschef på Proffice, till dagensmedia.se.

Vad har ni för förväntningar på kampanjen?

– Vi har stora förväntningar och hoppas att kännedomen om Proffice ska öka. Vi är nästan lika stora som Manpower idag, det vill vi nå ut med, säger Sibel Wolff.

Bakom kampanjen står reklambyrån DDB och mediebyrån Scream.

Arbetsgrupper

Proffice

Sibel Wolff, marknadschef

Carola Määttä, kommunikationsdirektör

Scream (mediabyrå)

Jakob Bosson, projektledare

DDB

Business Director – Jenny Kaiser

Produktionsledare – Tina Munck

Planner – Adam Sandahl

Art Director – Fredrik Lund

Copywriter – Linus Östholm

Original/Final Art – Mathias Mattsson

Flash – Rickard Berggren

Faktor– Anna Hellenberg

Erik Strömberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.