Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Kampanjer

Proffice blir Randstad och väljer Vizeum som ny mediebyrå

Publicerad: 8 November 2016, 13:12
Uppdaterad: 8 November 2016, 14:40

Kolla in reklamfilmen där Randstad, tidigare Proffice, vill avdramatisera namnbytet.


Ämnen i artikeln:

ProfficeVizeum

I samband med att bemannings- och rekryteringsföretaget Proffice byter namn till Randstad väljer man Vizeum som ny mediebyrå.

Vizeums uppgift blir från och med i höst att stödja Randstad med mediaköp både strategiskt och operativt i gränssnittet mellan media, data och kreativitet.

Vizeum kommer ta hjälp av systerbolaget iProspect med SEO.

– En stor anledning till att vi valde Vizeum är att vi känner att de står för lite samma som vi står för, de är superlokala och kan den svenska mediemarknaden utan och innan, men i och med att de tillhör ett stort globalt nätverk har de också koll på vad som händer i resten av världen. Det går inte att avskärma sig idag, alla påverkas av globala trender, säger Yvonne Dahlberg, kommunikationschef på Randstad, till Dagens Media och fortsätter:

– Dessutom letade vi efter en byrå som kunde erbjuda oss en helhetslösning, traditionella mediaköp måste kunna kombineras med nya kanaler. Dessutom måste både SEO och SEA integreras med övriga köp. Vizeum erbjöd ett bra helhetskoncept som vi uppskattar.

Samtidigt berättar Randstad om namnbytet i en ny kampanj signerad Forsman & Bodenfors. Kampanjen består av flera enkla filmer, för tv, för Instagram och Facebok, samt en för Youtube och en för tv.

Budskapet i kampanjen är enkelt och berättar rakt som rakt upp och ned om namnbytet.

– Att sticka ut idag är svårt, speciellt när reklamfilmerna generellt blir större och större. Vi tänkte att vi istället sticker ut genom att förenkla det hela så mycket som möjligt. Det är ju ett väldigt tydligt budskap vi vill få fram, vi vill berätta att vi byter namn och det ska inte kunna missförstås. Dessutom ville vi betona att det här inte ändrar något väsentligt alls, så när något förändras fokuserar vi på allt det som istället fortsätter som vanligt, fortsätter Yvonne Dahlberg.

Sedan kampanjen rullade igång på måndagen har Randstads medarbetare även fått dela nio stycken budskapsplattor på Linkedin för att sprida nyheten om nambytet.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ProfficeVizeum

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev