Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Procter & Gamble ökade mest

Publicerad: 24 September 2013, 04:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:33

Elgiganten köpte mest reklam i augusti. Men det var Procter & Gamble som ökade mest jämfört med i fjol.


Ämnen i artikeln:

TNS SifoElgigantenProcter Gamble

Under augusti köpte Elgiganten reklam för över 60 miljoner kronor brutto, enligt Sifo Reklammätningar.

På andra plats ligger Procter & Gamble med totalt 53 miljoner kronor brutto i medieköp, vilket är en ökning med 168 procent jämfört med samma period i fjol.

På tredje plats hamnar Ica med en reklamnota på 52 miljoner kronor brutto.

Listan för augusti saknar investeringar i direktreklam (både adresserad och oadresserad), vilket gör att flera annonsörer visar stora minus i sina investeringar.

Dessa siffror redovisas senare i höst.

De 20 största annonsörerna i augusti

Annonsör 2012 2013 Diff% 2013 ELGIGANTEN 65836 60742 -7,7 PROCTER & GAMBLE 19926 53347 167,7 ICA 83921 51634 -38,5 UNILEVER SVERIGE 47295 46744 -1,2 L OREAL SWEDEN 31438 43832 39,4 SV SPEL 40782 36848 -9,6 TELIA 63792 33244 -47,9 MEDIA MARKT 32434 31993 -1,4 VIASAT 25375 31331 23,5 TELENOR 26575 29453 10,8 3 25563 27908 9,2 VOLVO 27412 27132 -1 FÖRSVARSSTABEN 12590 26012 106,6 MC DONALDS 18551 25936 39,8 KOOPERATIVA FÖRBUNDET 54065 25894 -52,1 SOVA SÄNGBUTIKEN 18642 24304 30,4 STADIUM 26099 24069 -7,8 CARLSBERG SVERIGE 14930 23916 60,2 TELE2 15368 23495 52,9 TOYOTA SWEDEN 21458 23204 8,1

Helen Preutz


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev