Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Kampanjer

Prisjakt och Friends i kampanj mot nätmobbning

Publicerad: 26 Oktober 2017, 12:42
Uppdaterad: 26 Oktober 2017, 12:44

Kampanjen "Vänskap" ska göra det möjligt att "köpa vänskap till dem som verkligen behöver det".


Ämnen i artikeln:

Friends

För att motverka mobbning på nätet presenterar nu Friends och Prisjakt sitt nya affärskoncept.

Som ett led i kampanjen, som rullas ut under veckan, kommer en helt ny kategori att synas på Prisjakts hemsida. Kategorin "Vänskap" följer mönstret för andra produktkategorier på prisjämförelsesajten. Däremot kommer besökarna inte kunna jämföra produktpriser, utan istället presenteras nu möjligheten att "köpa vänskap till dem som verkligen behöver det".

– Nätmobbning är tyvärr något som väldigt många unga har erfarenhet av idag, och det är en trend vi måste vara många för att lyckas vända. Därför är vi väldigt glada att ha med oss en sådan stark nätaktör som Prisjakt i det här arbetet, kommenterar Malin Duintjer, insamlingschef på Friends.

Kampanjen lanseras i samband med öppningen av den årliga Prisjakt-tävlingen Årets nätbutik, en tävling i vilken Sveriges konsumenter ska utse sin favorithandlare.

– I år har vi verkligen hittat en partner som står för samma sak som oss – som brinner för att göra nätet till en schysstare plats. Därför ville vi göra något större i år där vi förutom den summa pengar som röstningen drar in även hjälper till att driva månadsgivare till Friends, säger Prisjakts Sverigechef Carl Vult von Steyern i en kommentar.

Kampanjen kommer även synas i form annonser på Schibsteds kanaler. 

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Friends

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev