Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Pripps startar musikkanal

Publicerad: 3 Maj 2011, 04:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:12

Pripps Blå lanserar en musikkanal ihop med den holländska musiktjänsten Shuffler.fm.


Pripps Blå lanserar kanalen "Festival Frequency" som första samarbetspartner till Shuffler.fm, en blogg-radio-tjänst som genreindelar musik som publicerats på bloggar i olika kanaler. Med sin kanal vill Pripps Blå uppmärksamma sina engagemang för kommande musikarrangemang i sommar, till exempel festivaler.

Kanalens målgrupp är festivalbesökare och bygger på musik från bloggar med artister som i sommar kommer att spela på svenska festivaler.

– Festival frequency handlar om att räkna ner inför kommande sommars festivaler, och då vi vill stötta nytänkande musikinitiativ är Shuffler en perfekt samarbetspartner, säger Markus Berg, Brand Manager för Pripps Blå på Carlsberg Sverige i ett pressmeddelande.

Kanalen "Festival Frequency" har, enligt Pripps, inga reklamavbrott.

Stephan Drenzel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.