Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Pripps flyttar till Brasilien

Publicerad: 23 April 2010, 04:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Premiär för Pripps Blå nya reklamfilm – se den först på Dagensmedia.se.


Efter några år i ide skakar Carlsberg liv i sitt öl Pripps Blå. Med ny flaska, ny smak och en massiv bombmatta i medierna vill man ta upp slaget om de viktiga öldrickarna i sommar.

I reklamkampanjen som rullar ut i slutet av april lyfter Carlsberg fram Pripps Blås ”uppfriskande” förmåga. Samtidigt byter de svensk skärgård mot brasiliansk strand.

–  Det känns som helt rätt år att göra storsatsning för Pripps Blå i år. Sällan har väl sommaren varit så efterlängtad, och det är ju just sommaren som är Pripps Blå stora årstid. Med den nya filmen vill vi markera att Pripps Blå är tillbaka, men i en ny tappning, säger Carlsbergs pr-chef Henric Byström i ett pressmeddelande.

Pripps Blås reklamlåt är dock – i princip - den samma.

– Det ska både skapa igenkännande av den där speciella blå sommarkänslan och tillföra något nytt och intressant, säger Henirc Byström.

I lanseringen ingår även sponsring av Love 2010 i sommar. Samtidigt lanserar man ett öl med flädersmak.

Kampanjen, som går i TV3 och Kanal 5, är framtagen i samarbete med Åkestam Holst och mediebyrån OMD. Colony har agerat produktionsbyrå.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.