Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Pripps Blå sponsrar helsvensk festival i Los Angeles

Publicerad: 13 Oktober 2016, 13:21
Uppdaterad: 13 Oktober 2016, 13:26

Pripps Blå förlänger sommarkampanjen tillsammans med dj-duon Rebecca & Fiona – den här gången i USA.


Ämnen i artikeln:

Pripps BlåSAS

Pripps Blå exporteras nu till USA för att medverka som huvudsponsor till den helsvenska musikfestivalen Stockholm, CA i Los Angeles, som arrangeras av 7th & Hill och Golden Voice.

Festivalen är den första helsvenska musikfestivalen på amerikansk mark och äger rum på The Shrine i Downtown LA på lördag den 15 oktober.

Utöver en line-up som uteslutande består av svenska artister som Veronica Maggio, Icona Pop och Rebecca & Fiona är festivalens strategi att samarbeta med ikoniska svenska varumärken.

Pripps Blå är huvudsponsor tillsammans med Sas, och utöver att artisterna flygs ner med Sas har Pripps Blå skeppats från Göteborgs hamn till Port of Los Angeles, en resa som tagit sin tid.

– Det känns ärofyllt att tidigt ha blivit tillfrågad om att vara huvudsponsor till en helsvensk festival på amerikansk mark. Det bevisar att vi är en svensk ölikon. Vi skeppade ölen från Västkust till Västkust redan i augusti, och nu är allt på plats inför festivalen. Med tanke på Pripps Blå:s stolta svenska arv och starka koppling till sommaren är samarbetet med Stockholm, CA klockrent, säger Johan Kikas, varumärkeschef på Carlsberg Sverige, i ett pressmeddelande.

Genom att förflytta Pripps Blå till Los Angeles och låna det kaliforniska vädret förlänger varumärket årets kampanj #DenSvenskaSommaren, och med det även samarbetet med Rebecca & Fiona som redan är inbokade på festivalen.

Under veckan inför festivalen kommer Pripps Blå och Rebecca & Fiona fortsätta skapa innehåll till den dokumentärserie som startades i somras, fast i LA istället.

Serien sänds på Pripps Blås Youtube-kanal och Instagram-konto. Bakom kampanjen står som tidigare WDW Creative och United Screens.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Pripps BlåSAS

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.