Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 15 Maj 2014, 06:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:38
Pripps Blå låter tre personer berätta om den perfekta sommaren i sin nya reklamkampanj.
Ämnen i artikeln:
Pripps BlåUnder 2012 inledde Pripps Blå ett samarbete med byrån WDW Creative och lanserade kommunikationskonceptet "Låt oss presentera". Under åren har man lyft fram starka personligheter inom konst, mode och musik samt samarbetat med vintagebutiken Beyond Retro.
I öltillverkarens nya kampanj är det fokus på sommarminnen.
– I år står Pripps Blå på egna ben och vill äga sommaren, den lite drömska sommaren: den där perfekta sommarkvällen, det där sommarminnet när man badade där, den där festen vi hade på den där klippan, säger Jon Bergsman, cd på WDW Creative till Dagens Media och fortsätter:
– För att ge trovärdighet till det har vi starka personligheter som delar med sig av sina minnen, en konstnär, en klubbarrangör och Jennie Ann som jobbar på Beyond Retro.
De tre filmerna kommer att spridas digitalt på utvalda sajter och är kopplade till ett kalendarium på Pripps sajt där man kan se vad som händer i Sommarsverige och planera sin sommar. Konsumenterna kan också skicka in sina egna tips. Kampanjen kommer även att stöttas av printannonser och aktiviteter på Instagram.
– Vi fokuserar på känslan av förväntningar inför sommaren, sen kommer kampanjen att följas upp med att vi inviger sommaren med en reklamfilm. Pripps Blå har alltid haft ett arv av reklamfilm, med Thomas Ledin i skärgården. Nu är det snarare en urban känsla, så här ser sommaren ut 2014, säger Jon Bergsman.
Kund: Carlsberg Sverige
Uppdragsgivare: Nils Nordqvist
Byrå: WDW
Arbetsgrupp: Jon Bergsman, cd, Camilla Heurlin, projektledare, Emilia Molin, copywriter, Karin Berggren, ad.
Produktion: Daniel Lundh, regi, Oskar Lundgren, foto.
Mediebyrå: OMD
Webbyrå: 24 hr
Ylva Larsson
Ämnen i artikeln:
Pripps Blå