Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Pripps Blå lyfter Beyond Retro i ny kampanj

Publicerad: 18 April 2013, 07:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48

Pripps Blå inleder ett samarbete med vintagebutiken Beyond Retro som en del i konceptet ”Låt oss presentera”. WDW Creative står för kampanjen.


Pripps Blå inledde samarbetet med WDW Creative under 2012 och lanserade konceptet ”Låt oss presentera” där man lyfte upp två personer med rötter i mode, konst och musik: Ana Hernández och Gustav Bendt. Syftet var att attrahera yngre öldrickare. Nu tar man konceptet vidare och inleder ett samarbete med butiken Beyond Retro.

– Beyond Retro har funnits med i tankarna sen vi satte den nya strategin för Pripps Blå för drygt 1,5 år sedan, de ligger helt i linje med de människor vi vill nå och beröra, säger Nils Nordqvist, varumärkesansvarig för Pripps Blå i ett pressmeddelande.

Samarbetet som inleds med en printkampanj där Beyond Retros personal lyfts fram sträcker sig över hela året. Annonseringen kommer att synas i bland annat Sonic, Nöjesguiden och Rodeo.

Fakta

Kund: Carlsberg Sverige Uppdragsgivare: Nils Nordqvist

Arbetsgrupp:

CD: Jon Bergsman

AD: Karin Berggren

Copywriter: Emilia Molin

Produktionsledare: Camilla Heurlin

Fotograf: Kristian Bengtsson

Mediebyrå: OMD

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.