Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Pripps Blå inviger sommaren med Rebecca & Fiona

Publicerad: 31 Maj 2016, 09:26
Uppdaterad: 31 Maj 2016, 09:26

Pripps Blå Klass 1 gör kampanjen #DenSvenskaSommaren, ett unikt samarbete med artisterna Little Jinder och Rebecca & Fiona. Kampanjen har tagits fram i samarbete med WDW Creative och United Screens.


Ämnen i artikeln:

Pripps BlåUnited Screens

Kampanjen inleds den 4 juni med en exklusiv spelning med Little Jinder och Rebecca & Fiona, på hemlig plats någonstans i Sverige. Från den spelningen kommer fem dokumentärfilmer att spelas in, för publicering på Pripps Blå Klass 1:s YouTube-kanal.

– Pripps Blå Klass 1 är svensk sommar. Genom att samarbeta med starka personligheter på både fysiska och digitala plattformar hoppas vi på genomslag i den målgrupp som vi riktar oss till. Extra roligt är att kunna ge människor en unik inblick i hos några av Sveriges just nu hetaste artister, säger Johan Kikas, varumärkeschef på Carlsberg Sverige, i ett pressmeddelande.

Dokumentärerna, som släpps regelbundet under sommaren, kommer bland annat att innehålla “behind the scenes” från spelningen och intervjuer med artisterna.

WDW Creative och United Screens tar även fram reklamfilmer för Pripps Blå Klass 1 som kommer att visas inom United Screens premiumnätverk på YouTube.

– Det är roligt att se hur Pripps Blå Klass 1 återigen tänker nytt i sin marknadsföring och på ett kreativt sätt använder sig av den största kategorin på YouTube - musik, säger Nicolin Lillhage, chef för Branded Content på United Screens, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Johan Kikas, varumärkeschef Pripps Blå, Carlsberg Sverige

Produktion: United Screens

Kundansvariga United Screens: Karin Ekesiöö, Nicolin Lillhage och Christoffer Söderstjerna

Kreativ byrå: WDW Creative

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Pripps BlåUnited Screens

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev