Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Pride uppmanar till fest mot hat i ny kampanj

Publicerad: 27 Maj 2014, 06:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:36

Stockholm Prides nationella kampanj fokuserar på de trakasserier som hbtq-personer utsätts för i sin vardag.


Ämnen i artikeln:

Isobar

Isobars nya kampanj för Stockholm Pride går under parollen "Så länge det finns hat finns det anledning att festa". Tanken är att lyfta orsakerna till varför Pride behövs och engagera människor utanför den direkta hbtq-målgruppen.

– Varje år utsätts flera tusentals hbtq-personer i Sverige för hatbrott och runt om i världen förföljs människor. Tanken är att gå tillbaka till roten och berätta om skälet och behovet av Stockholm Pride, samtidigt som vi vill stärka vår kommunikation och vårt varumärke, säger Soliman Herrera Johansson, marknads- och kommunikationschef för Stockholm Pride, till Dagens Media.

Kampanjen kommer att gå digitalt, utomhus, i print och radio samt aktiveras genom pr och i sociala medier. Stockholm Pride arrangeras mellan den 18 juli och den 2 augusti i år.

Arbetsgrupper

Arbetsgrupp Isobar:

Jens Rundkvist, Kundansvarig

Jonas Sjöström, Strateg

Karin Brandt, Projektledare

Andreas Westling, Digital projektledare

Maria Nelson, PR-konsult

Kreatörer Isobar:

Petra Muda

Alexander Slagare

Cecilia Högkvist

Henrik Berglöf

Sarah Lönn

Anders Pettersson

Åsa Samuelsson

Produktion:

Bsmart

Flickorna Larsson

Karolin Hård, Set designer

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Isobar

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev