Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Pressbyrån satsar på tåget

Pressbyrån vill nå mer kundnära ytor - då kampanjer de på Sveriges tågstationer.

Stephan Drenzel


Publicerad: 28 Februari 2011, 05:52
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:19

Ämnen i artikeln:

PressbyrånÅkestam HolstJernhusen Media

Kampanjen - som går upp idag - är ett led i Pressbyråns strategi att nå fler kunder närmare köptillfällena. Därför samarbetar man nu med Jernhusen som förvaltar fastigheter knutna till Sveriges järnvägsnät – däribland järnvägsstationer och terminaler.

– Vi utför nu ett test med upplevelser ännu närmare köptillfället som vi tror är viktigt för att driva affären, säger Maria Isaksson, marknadsansvarig kommunikation på Pressbyrån.

I kampanjen kombineras sedvanlig marknadsföring med de möjligheter Jernhusen Medias ytor på järnvägsstationerna ger upphov till.

Kampanjen kommer under de närmaste fyra veckorna att gå i butiker på Centralstationen i Stockholm och järnvägsstationerna i Uppsala, Linköping, Malmö och Göteborg. Under den första veckan sker marknadsföringen även på Jernhusen medias ytor vid stationerna.

Bakom kampanjen står Åkestam Holst.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.