Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Pressbyrån satsar på lussekatten

Publicerad: 30 November 2010, 07:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:30

Pressbyråns kampanj ska värma och mätta svenskarna i kylan. ”Vi satsar stort på lussekatter”, säger Mariette Kristenson, marknadschef på Pressbyrån.


Ämnen i artikeln:

Pressbyrån

Servicehandelskedjan Pressbyrån drar i veckan igång en stor kampanj som kretsar kring lussekatter.

– Vi satsar stort på lussekatter i år, och vill prata om den värme som både lussekatter och Pressbyrån sprider, säger Mariette Kristenson, marknadschef på Pressbyrån.

På totalt åtta Eurosize-tavlor i Stockholm, Malmö och Göteborg kommer Pressbyrån att föra upp stora varma och doftande lussekatter som förbipasserande kan värma sig på.

– Vi satsar på dessa specialenheter för att värma svenskarna i kylan, säger Mariette Kristenson.

Syftet med kampanjen är att öka försäljningen av lussekatter, och målet ligger på 400 000 bakverk. Dessutom ser butikskedjan lussekatter som en inkörsport till deras andra bakprodukter.

– Nu har vi även möjlighet att få de som inte köper våra andra bakelser att göra det, även när det inte är säsong för lussekatten, säger Mariette Kristenson.

Pressbyrån har även utvecklat applikationer för Facebook och för Iphone, med vilka användarna kan ge bort en lussekatt till sina vänner.

I kampanjen ingår även en lussekattskalender, som under varje lucka döljer en kupong till en lussekatt.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

Pressbyrån

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.