Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Pressbyrån öppnar "Modebyrån" i samarbete med Back

Publicerad: 12 Januari 2018, 12:49
Uppdaterad: 12 Januari 2018, 12:59

Tillsammans med svenska designern Ann-Sofie Back öppnar Pressbyrån fotouställningen "Modebyrån" under Stockholm fashion Week.


Ämnen i artikeln:

PressbyrånStockholm Fashion Week

Under modeveckan Stockholm fashion week görs Pressbyrån på Strömkajen om till "Modebyrån".

Besökarna av fotoutställningen inuti "Modebyrån" kommer att kunna ta del av internationella publikationer som Dazed and Confused, Self Service och Purple Magazine, som samtliga är delar av ett samarbete mellan Anders Edström och Ann-Sofie Back.

– Jag har länge haft ett kreativt utbyte med Anders Edström och vi sitter på ett stort arkiv av både publicerat och refuserat material. Extra kul känns det att Pressbyrån, som i så många år varit modemagasinens hemvist gillade idéen och är med på projektet”, säger Ann-Sofie Back, grundare av Back, i ett pressmeddelande.

Delar av fotoutställningen kommer sedan att publiceras i det internationella magasinet Re-Edition under modeveckan i Paris.

Lennart Schultz, marknadschef på Pressbyrån, ser fram emot samarbetet.

– När en av Sveriges intressantaste modedesigner vill göra en fotoutställning i en av våra butiker så är det så klart väldigt intressant för oss och på så sätt gör vi även mode och modeveckan tillgänglig för allmänheten, säger han till Dagens Media.

Vad har Pressbyrån med mode att göra?

– Pressbyrån har ett brett utbud av modemagasin, svenska som internationella. Magasin du inte hittar på andra ställen. Så på så sätt vi har alltid gjort mode tillgängligt.

Det är första gången som Pressbyrån samarbetar med modedesigners, men har tidigare haft samarbeten med andra magasin.

Bakom idé och koncept står Back i samarbete med Redgert Comms. Modebyrån kommer återfinnas på Strömkajen nedanför Grand Hotel från 13:00 21 januari till och med stängningen av Stockholm Fashion Week den 23 januari.

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.