Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Premiär för Saabs storkampanj

Saabs kampanj för 9-5 smygstartar i dag, måndag.


Publicerad 2010-08-02 08:39
Uppdaterad 2015-12-06 15:43

Ämnen i artikeln:

Lowe Brindfors

Dela artikeln:

Som Dagensmedia.se tidigare berättat står Saab redo att sjösätta en jättekampanj för nya modellen 9-5.

Nästa vecka rullar kampanjen ut i tv, men redan nu går kampanjsajten "Anything but ordinary" upp.

Den spinner vidare på konceptet "Changing Perspectives", som lanserades redan hösten 2009, men som på grund av bilmärkets alla problem endast användes ett fåtal marknader. Denna gång marknadsför man sig i 20 länder.

-  Vi lyfter fram att Saab är skandinaviskt, vilket internationellt sett ses som ganska exotiskt, samt lyfter fram Saabs unika arv från flyget samt det faktum att Saab är starkt sammanknippat med innovativa lösningar inom bilindustrin, berättade Patrik Westerdahl, ad på reklambyrån Lowe Brindfors, nyligen för Dagensmedia.se.

Förutom Saabs huvudbyrå Lowe Brindfors har Acne och Swiss arbetat med kampanjen. Mediebyrå är Carat.

Reklamfilmen som går i tv:

<object width="468" height="300"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/CEtFZBH58KE&amp;hl=sv_SE&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/CEtFZBH58KE&amp;hl=sv_SE&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="468" height="300"></embed></object>

Martin Schori

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.