Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Premiär för Moderna Försäkringars totalrenovering

Publicerad: 18 Augusti 2010, 04:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:41

Ansiktslyft för uppstickare i försäkringsdjungeln.


Ämnen i artikeln:

Moderna FörsäkringarStenström Red Cell

I dag, onsdag, är det premiär för Moderna Försäkringars nya kampanj som går i hela Norden.

Förutom kampanjen har företagets profil totalrenoverats och både logotyp och varumärkesplattform har bytts ut.

Moderna Försäkringar har jobbat med Bates Y/R tillsammans med Stenström/Red Cell, som nyligen vann företagets nordiska reklambyråupphandling.

Huvudkanaler i kampanjen är tv och internet. Buskapet är att man mår bättre om man känner sig trygg, och payoffen är just "Det handlar om att vara trygg".

Enligt ett pressmeddelande siktar Moderna Försäkringar på att expandera fort och gå från cirka 2,5 till 6 procent av marknadsandelarna på två år.

Moderna Försäkringar köptes av TrygVesta för ett  drygt år sedan. Det var då arbetet med en gemensam varumärkesstrategi för hela Norden inleddes.

Dante Thomsen


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.