Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Premiär för Coops julkampanj

”Nu blir julmaten godare” lyder budskapet i Coops julkampanj.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 11 December 2015, 12:28
Uppdaterad: 11 December 2015, 12:37

Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsCoop

Idag går startskotten för Coops julkampanj då en reklamfilm går upp i tv, webb-tv och sociala kanaler.

Under kampanjperioden, som sträcker sig fram till julafton, ska Coop skänka 1 krona per såld julmatvara från sitt eget varumärke till Friends och Bris.

– Coop är både matinspiration och den goda kraften i dagligvarubranschen. Med vår julkampanj blir nu julmaten ännu godare när vi skänker en krona per handlad julvara till Bris och Friends, säger Björn Larsson, affärsområdesdirektör marknad på Coop Sverige, i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen står Forsman & Bodenfors.

Arbetsgrupp

Projektledare: Anders Härneman

AD: Johan Eghammer och Johanna Hofman Bang

Copy: Johan Olivero

Produktionsledare: Lena Grundström

Byråproducent: Åsa Hammar

Design: Axel Söderlund

 

Produktionsbolag: Camp David

Regissör: Oscar Wrangö

Producent: Lolo Uggla

Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsCoop

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.