Premiär för Coops julkampanj

”Nu blir julmaten godare” lyder budskapet i Coops julkampanj.

Idag går startskotten för Coops julkampanj då en reklamfilm går upp i tv, webb-tv och sociala kanaler.

Under kampanjperioden, som sträcker sig fram till julafton, ska Coop skänka 1 krona per såld julmatvara från sitt eget varumärke till Friends och Bris.

– Coop är både matinspiration och den goda kraften i dagligvarubranschen. Med vår julkampanj blir nu julmaten ännu godare när vi skänker en krona per handlad julvara till Bris och Friends, säger Björn Larsson, affärsområdesdirektör marknad på Coop Sverige, i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen står Forsman & Bodenfors.

Arbetsgrupp

Projektledare: Anders Härneman

AD: Johan Eghammer och Johanna Hofman Bang

Copy: Johan Olivero

Produktionsledare: Lena Grundström

Byråproducent: Åsa Hammar

Design: Axel Söderlund

 

Produktionsbolag: Camp David

Regissör: Oscar Wrangö

Producent: Lolo Uggla

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2015-12-11 12.28Uppdaterad 2015-12-11 12.37

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: