Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Premiär för Åhléns kundkampanj

Publicerad: 13 mars 2017, 13:10
Uppdaterad: 13 mars 2017, 15:30

Över 100 personer deltog i modehusets kampanjfotografering i Stockholm i helgen. I dag presenteras resultatet.


Ämnen i artikeln:

Åhléns

Under helgen fick alla som ville vara med och frona Åhléns nya vårkampanj. Flera hundratals människor köade enligt modeföretaget för att få en stund i rampljuset.

Dagens Media var med bakom kulisserna av fotograferingen, som även livesändes på Facebook under ledning av TV- och radioprofilen Cissi Wallin.

Lina Söderqvist, marknadschef Åhléns, säger i ett pressmeddelande att företaget är nöjda med resultatet.

– Vi ville skapa en större bredd i vem som får synas i modereklam och det uppnådde vi. Människor i många olika åldrar, storlekar och hudtoner deltog. Deras engagemang och personliga uttryck har skapat en kampanj som visar hur vårens mode ser ut – på riktigt. En kampanj som våra kunder rent bokstavligt kan känna igen sig i, säger hon i en kommentar.

Bilderna från den stora fotograferingen syns nu på utomhustavlor, i skyltfönster och i sociala medier. En reklamfilm från eventet kommer att börja visas på tv idag, den 13 mars.

Mikaela Åkerman

Mikaela.Akerman@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Åhléns

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News