Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Preem satsar stort på Vasaloppet

Publicerad: 26 Januari 2015, 13:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:15

Nästa vecka skriver Preem ännu en gång på som en av Vasaloppets huvudsponsorer. I avtalet ingår en stor del av bolagets mediebudget.


Ämnen i artikeln:

Preem

Preem förlänger avtalet som huvudsponsor för Vasaloppet. Marie Bark, marknadschef på Preem, berättar varför de valt att förlänga sammarbetet:

– Vi tror på långsiktiga relationer när det gäller sponsring och Vasaloppet har varit en perfekt matchning för oss. Vi har sett många positiva effekter under de år som vi har varit huvudsponsor. Dels har vi sett en tydlig effekt på försäljningen under Vasaloppsperioden men också för att det har möjliggjort bra kundevent. Samarbetet har också lett till ökade satsningar på friskvård och hälsa internt på Preem, säger hon till Dagens Media.

Sedan företaget började jobba med Vasaloppet för sju år sedan har motionerande medarbetare ökat från ett 30-tal till cirka 130 stycken. Trenden har syns även hos Preems potentiella kunder.

– Tajmingen har varit klockren. När vi började var det nästan lite nördigt med skidåkning och sen kom en boom för sporten, nu är det väldigt populärt. Vår strategiska målgrupp stämmer väldigt väl överens med Vasaloppets åkare.

Preem vill profilera sig som ett företag som satsar på hållbarhet. Och Marie Bark tycker att Vasaloppet och Cykelvasan, som sponsorsavtalet även inkluderar, atraherar aktiva människor som rör sig mycket och som gillar företagets hållbarhetsprofil.

Hur mycket, räknat i pengar, satsar ni på sponsringen av Vasaloppet?

– Det vill jag inte säga, men en ansenlig summa av vår mediabudget. Vi har valt Vasaloppet och går in helhjärtat i det här, säger Marie Bark.

Jonas Löfvenberg

jonas.lofvenberg@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Preem

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.