Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

PR-guld till The Fan Club

Publicerad: 25 April 2013, 18:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:47

Pr-byråerna får se sig slagna av The Fan Club, som belönas med guldägget i kategorin PR.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2013The Fan Club

Byrån tar hem priset med kampanjen ”Tool pool” för Malmö järnhandel.

Motiveringen lyder:

”En handling säger mer än tusen ord. Därför är handlingar avgörande för relationer, dialog och uppmärksamhet. Men framför allt är handlingar avgörande för värdeskapande. I en tid då kommunikation blir en naturlig del av företag och varumärkens erbjudande måste vi i kommunikationsarbetet söka de handlingar som ligger nära affären. Handlingar som utvecklar affären. I synnerhet om det är en liten affär på en tuff marknad. Tack ToolPool för ert goda exempel! Grattis Malmö Järnhandel och The Fan Club.”

Två silverägg delades ut i kategorin och därmed kan pr-byråerna pusta ut något.

Ett silver gick till Prime och Civil Rights Defenders kampanj ”Civil Rights Captcha”, och det andra silvret gick till Jung Relations och Family Business för kampanjen ”Absolut unique” för just Absolut.

Arbetsgrupp The Fan Club

Art Director: Markus Lindsjö, Martin Ohlsson

Copywriter: Gustav Johansson, Ida Backman

Creative Director: Christian Barrett

Originalare: Björn Kongslöv, Helena Ivarsson

PR-ansvarig: Ola Obrant Andreasson

Praktikant: Fanny Freimann

Produktionsledare: Peter Andersson, Rebecka Hjorth

Projektledare: Klas Oskarsson

Strateg: Ulla-Karin Barrett

Uppdragsgivare: Matti Jokela

Webbproducent: Ehsan Pourhadi

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2013The Fan Club

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.