Potensproblem i ny kampanj

I en ny global kampanj uppmanar läkemedelsföretaget Eli Lily män att söka hjälp för urologiska problem. Kampanjen är framtagen av OMD och Grey.

I dag startar den nya internationella kampanjen där läkemedelsföretaget Eli Lily uppmanar män att söka hjälp för potens- och urinvägsproblem.

– Vi vill öka kunskapen om manlig hälsa, problem med potens och kisseri. Många tycker att problemen är pinsamma. Få män vill tala om det, och färre vill söka hjälp hos doktorn. Genom vår kampanj hoppas vi kunna förändra synen på potens- och urinvägsproblem, säger Cecilia Björkman, kommunikationschef på Eli Lily, till Dagens Media.

Kampanjen går i åtta länder och omfattar bland annat reklamfilmer i tv, print och online. För att få ytterligare information om potens- och urinvägsproblem har även en kampanjsajt tagits fram.

– Sajten vänder sig till allmänheten och där kan man få svar på vanliga frågor, säger Cecilia Björkman.

Kampanjen har tagits fram tillsammans med reklambyrån Grey och mediebyrån OMD.

Frida Wickberg

Publicerad 2013-04-15 09.01Uppdaterad 2015-12-06 13.49

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: