Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Postkodlotteriet söker ny popstjärna

Publicerad: 28 Maj 2013, 13:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:44

I tävlingen ”Lite mer” letar Postkodlotteriet efter Sveriges nya popstjärna. Tävlingskriteriet är att fritt tolka reklamjingeln ”Lite mer”.


Ämnen i artikeln:

Postkodlotteriet

Låten ”Lite mer” har hörts i Postkodslotteriets reklamfilmer sedan januari i år. Nu gör Postkodlotteriet en ”Pantamera” och låter sina kunder fritt tolka reklamjingeln.

– Låten har fått mycket uppmärksamhet i sociala medier och vi fick in massvis med förslag på hur vi skulle kunna ta låten vidare. Många hörde av sig och frågade om de fick göra sin egen version av den, då kom vi på att det kunde vara något, säger Anders Årbrandt, marknads- och försäljningsdirektör på Postkodlotteriet, till Dagens Media.

Nu letar alltså Postkodlotteriet efter en artist som vill spela in låten. För att hitta rätt artist har de lanserat tävlingen "Lite mer". 

– Alla har möjlighet att göra sin egen version av låten, de kan välja att sjunga den, spela den eller remixa den. Det gör inget om låten får en helt ny form, den kan framföras som reggae, hårdrock eller som jazz. Det enda kravet är att låten ska framföras med samma text som originalet, säger Anders Årbrandt.

Bidragen läggs upp på kampanjsidan litemermusik.se eller via Postkodlotteriets Facebooksida. De fyra bidrag som får flest röster går vidare till en audition som avgörs av en jury bestående av tre musikprofiler.

– Vinnaren får spela in sin version av låten i en studio och låten kommer även att spelas på Spotify och på Postkodlotteriets grannyra i höst. Artisten som vinner för även 20 000 kronor.

Enligt Anders Årbrandt kommer initiativet till tävlingen helt och hållet utifrån.

– Vi tycker att det är viktigt att fånga upp kundernas engagemang i frågor och ta det vidare i den digitala världen. Låten symboliserar Postkodlotteriet så självklart har den betydelse för vårt varumärke.

Låten "Lite mer" är framtagen och producerad av Postkodlotteriet och produktionsbolaget Plan 8. Tävlingssajten och Facebook-appen är framtagna av digitalbyrån Stunning. Tävlingen avslutas den 7:e juli.

Frida Wickberg


Ämnen i artikeln:

Postkodlotteriet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.