Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Postkodlotteriet kampanjar med Richard Branson

Publicerad: 8 Juni 2010, 04:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:48

Postkodlotteriet kör en tv-kampanj med Richard Branson, grundare till Virgin Group, i huvudrollen.


Ämnen i artikeln:

ScreamPostkodlotteriet

Kampanjen drog igång den 31 maj och går enbart i tv. Reklamfilmen ska rulla i två veckor.

– Vi vill lyfta fram att sociala entreprenörer kan bidra till att lösa sociala och globala problem. Postkodlotteriets vision är att bidra till en bättre värld för människor, djur och natur, säger Anna Engstrand, pressekreterare på Postkodlotteriet.

Reklamfilmen är gjord inhouse. Postkodlotteriet har tidigare gjort reklamfilmer med Tony Blair och Bill Clinton.

– Richard Branson deltog i ett seminarium som vi anordnade och då hade vi möjlighet att spela in den här filmen.

Postkodlotteriets mediebyrå är Scream.

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/EWrrY294jcA&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/EWrrY294jcA&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ScreamPostkodlotteriet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.