Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Postkodlotteriet i stor vårkampanj

Postkodlotteriet lockar kunder med hjälp av Mini Cooper. Målet är att ny en yngre målgrupp i storstäderna.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 02 Maj 2011, 08:39
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:12

Ämnen i artikeln:

ScreamPostkodlotteriet

Postkodlotteriet ska lotta ut 100 Mini Cooper av modellen D under maj. Bilarna, som kostade 20 miljoner kronor i inköp, ska ge ”tiotusentals” nya kunder, berättar marknadschefen Anders Årbrandt.

– Det är ett realistiskt satt mål för den här typen av kampanj. Vi har idag drygt 1,6 miljoner betalda lotter varje månad och ökar ofta med 10 000, säger han.

Postkodlotteriet lottar sedan tidigare ut en Volvo V70 varje vecka.

– Det är en klassisk familjebil som går mot en bredare målgrupp. Mini Cooper passar bra som ett led i att öka i storstad och nå de lite yngre, utan att vi tappar fokus på våra befintliga kunder.

Kampanjen är rikstäckande och går i tv och utomhus, och det blir även direktreklam. Kampanjen är gjord inhouse och med hjälp av frilansare.

Pampas står för tv-produktionen, Rolf Sohlman regisserar. Scream är mediebyrå.

Ämnen i artikeln:

ScreamPostkodlotteriet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.