Postkodlotteriet i stor vårkampanj

Postkodlotteriet lockar kunder med hjälp av Mini Cooper. Målet är att ny en yngre målgrupp i storstäderna.

Postkodlotteriet ska lotta ut 100 Mini Cooper av modellen D under maj. Bilarna, som kostade 20 miljoner kronor i inköp, ska ge ”tiotusentals” nya kunder, berättar marknadschefen Anders Årbrandt.

– Det är ett realistiskt satt mål för den här typen av kampanj. Vi har idag drygt 1,6 miljoner betalda lotter varje månad och ökar ofta med 10 000, säger han.

Postkodlotteriet lottar sedan tidigare ut en Volvo V70 varje vecka.

– Det är en klassisk familjebil som går mot en bredare målgrupp. Mini Cooper passar bra som ett led i att öka i storstad och nå de lite yngre, utan att vi tappar fokus på våra befintliga kunder.

Kampanjen är rikstäckande och går i tv och utomhus, och det blir även direktreklam. Kampanjen är gjord inhouse och med hjälp av frilansare.

Pampas står för tv-produktionen, Rolf Sohlman regisserar. Scream är mediebyrå.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2011-05-02 08.39Uppdaterad 2015-12-06 15.12

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: