Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Postkodlotteriet i stor utomhuskampanj

Inför säsongsstarten av "Miljonjakten" i TV3 rullar Postkodlotteriet ut en ny kampanj.

Helen Preutz


Publicerad: 25 September 2013, 04:00
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:33

Ämnen i artikeln:

PostkodlotterietTV3

I december startar "Miljonjakten" i TV3, men redan nu startar kampanjen för att skapa uppmärksamhet kring programmet.

– Det intressantaste tycker jag är att vi gör Europas största utomhuskampanj med digitala 90 storbildsskärmar, säger Postkodlotterets örsäljnings- och marknadsdirektör Anders Årbrandt till Dagens Media.

Den digitala tekniken gör det möjligt att variera budskapen lokalt beroende på var tavlorna befinner sig,

– Postkodlotteriet fungerar så att man kan vinna på sin adress. Därför är det roligt att jobba med lokal anknytning.

Efter utomhustavlorna kommer kampanjen att följas upp med addresserad direktreklam, radio- och tv-reklam samt reklam i tunnelbanan.

Kampanjen är producerad av Postkodlotteriet inhouse i samarbete med Scream och Pampas produktion.

Ämnen i artikeln:

PostkodlotterietTV3

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.