Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Postens tårar utmanar färgchock

Publicerad: 26 Juli 2010, 06:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:44

Orange i kubik mot utsmetat bläck – Dagens Media gör upp mot Posten i den första åttondelsfinalen i reklamcupen. Vilken annons tycker du är bäst? Rösta på Dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Dagens MediaPostenReklamcupenÅkestam HolstDN

I dagens omgång gör Dagens Media och byrån Herlin Widerberg upp mot Posten och Åkestam Holst.

Dagens Media tog sig i grundomgången vidare till åttondelsfinal med sin helorangea annons med copyn "Eftersom du läser den här är du nog intresserad av media och reklam", signerad Herlin Widerberg. Dagens Media tog hem vinsten med siffrorna 5-2 mot Resumé.

Posten och Åkestam Holst valde att visa ett brev med utsmetat bläck för att visa på de känslomässiga upplevelser ett riktigt brev kan ge – och tog sig vidare från grundomgången genom att besegra Kia och byrån Berntzon/Bylund med 6-1.

Vinnaren i dagens omgång utses av en jury som består av:

Henrik Stangel, annonsdirektör på DN; Gunilla Herlitz, vd och chefredaktör DN; Anna Romson, frilansande ad; Eric Högfeldt, Droga5; Björn Lindén, Eight Communication; Kajsa Arnoldson, Valentin&Byhr och Fredrik Claesson, Ruth. Priset till vinnaren är fem införanden i DN, samt en resa till New York för arbetsgrupp och kund.

Therese Johansson


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev