Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Postens tårar utmanar färgchock

Orange i kubik mot utsmetat bläck – Dagens Media gör upp mot Posten i den första åttondelsfinalen i reklamcupen. Vilken annons tycker du är bäst? Rösta på Dagensmedia.se

Therese Johansson


Publicerad: 26 Juli 2010, 06:14
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:44

Ämnen i artikeln:

Dagens MediaPostenReklamcupenÅkestam HolstDN

I dagens omgång gör Dagens Media och byrån Herlin Widerberg upp mot Posten och Åkestam Holst.

Dagens Media tog sig i grundomgången vidare till åttondelsfinal med sin helorangea annons med copyn "Eftersom du läser den här är du nog intresserad av media och reklam", signerad Herlin Widerberg. Dagens Media tog hem vinsten med siffrorna 5-2 mot Resumé.

Posten och Åkestam Holst valde att visa ett brev med utsmetat bläck för att visa på de känslomässiga upplevelser ett riktigt brev kan ge – och tog sig vidare från grundomgången genom att besegra Kia och byrån Berntzon/Bylund med 6-1.

Vinnaren i dagens omgång utses av en jury som består av:

Henrik Stangel, annonsdirektör på DN; Gunilla Herlitz, vd och chefredaktör DN; Anna Romson, frilansande ad; Eric Högfeldt, Droga5; Björn Lindén, Eight Communication; Kajsa Arnoldson, Valentin&Byhr och Fredrik Claesson, Ruth. Priset till vinnaren är fem införanden i DN, samt en resa till New York för arbetsgrupp och kund.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.