Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Postens reklamfilm för julkort

Publicerad: 29 November 2010, 13:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:30

Nu rullar Posten ut sin kampanj ”Julkort betyder mer”.


Ämnen i artikeln:

IUMPostenÅkestam Holst

– Vi vill påminna om att folk ska hinna posta sina julkort före den 16 december, men också genom filmen visa hur enkelt det är att skicka sina paket, säger Marta Tiberg, varumärkeschef på Posten Norden.

Kampanjens tema är ”Julkort betyder mer” och bygger på en undersökning som visar att människor fortfarande helst vill få julhälsningar som ett fysiskt julkort framför digitala alternativ.

Filmen är gjord i samarbete med reklambyrån Åkestam Holst och produktionsbolaget Folkefilm. Postens mediebyrå är IUM.

Fotnot: I en tidigare verison av artikeln fungerade inte filmen för alla webbläsare.

<object width="442" height="273"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/-dW6i_TUJrA?fs=1&amp;hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/-dW6i_TUJrA?fs=1&amp;hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="442" height="273"></embed></object>

Arbetsgrupp

Varumärkeschef Marta Tiberg

Projektledare Evalena Stille

Åkestam Holst:

Projektledare Jacob Stjärne

Produktionsledare Maria Ljung

Planner Lars Friberg

Art Director Olle Mattson

Copywriter Calle Lewenhaupt & Göran Åkestam

Byråproducent Two Fat Boys, Espen Bekkebråten

Produktionsbolag Folkefilm

Regi: Johan Tappert

Producent: Joi Persson

Animation: Milford

Musik: Plan Åtta

Katarina Libert

Ämnen i artikeln:

IUMPostenÅkestam Holst

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.