Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Postens paketkampanj fortsätter

Publicerad: 19 Augusti 2011, 10:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:01

Helfolierade lastbilar blir en viktig del i kampanjen som ska öka kännedomen om Postens pakettjänster.


På måndag nästa vecka fortsätter Posten, i samarbete med sin reklambyrå Åkestam Holst, kampanjen för företagets posttjänster.

Temat är som i våras ”Sveriges viktigaste paket skickas med Posten” och riktar sig till företag.

– Ambitionen är att öka kännedomen om Postens pakettjänster. Vi vill stärka relationen med våra befintliga kunder och berätta för dem som fortfarande inte är kunder hos oss, att vi kan hjälpa även dem, säger Markus Trautmann, kommunikationschef på Posten logistik Sverige.

Kampanjen ska gå i morgon- och affärspress samt viss branschpress och i radio på Rix FM och Mix Megapol. Banners på nätet och dr är andra delar i mediemixen. Men kampanjen flyttar också ut på gatorna när 200 av Postens last- och skåpbilar folieras så att det skapas en illusion att man ser rakt in i lastbilen där paketen står staplade på varandra.

Utöver det ska Åkestam Holst också ha stämpeln ”Sveriges viktigaste paket” på utvalda avier som skickas ut till Postens kunder.

Arbetsgrupp Åkestam Holst:

CD – Andreas Ullenius AD – Mats Gadestam Copy – Tor Lemhag Projektledare – Jacob Stjärne Produktionsledare – Maria Ljung Faktor – John Müllersdorf Webbproducent – Johan Eklund Planner – Dan Landin Original – Olov Öqvist

Intern arbetsgrupp PostNord:

Sarah Kullin Annéa Nordqvist Markus Trautmann

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.