Kampanjer
Postens nya kampanj: "Glädje per meter"
Publicerad: 23 augusti 2010, 08:55
Fysiska hälsningar är roligare än digitala. Det är budskapet i Postens nya kampanj, som drar igång i dag, måndag.
MS
Martin Schori
På sajten "Glädje per meter" kan besökarna skicka godisremmar till någon de tycker om. De får också bestämma hur många centimeter som ska skickas (vilket också avgör hur mycket avsändaren betalar).
– Syftet är att inspirera folk att skicka saker med Posten. Vi tror att en fysisk hälsning är roligare än bara ett brev eller ett mejl, säger Evalena Stille, reklamansvarig för Postens privatmarknad.
Kampanjen är en del av Postens plattform ”Glädjespridaren”, som sattes i våras.
– Det här är också ett sätt att driva trafik till den sajten, säger Evalena Stille.
Kampanjen syns som banners på Aftonbladet.se och MSN.se. Samtidigt testar Posten en för MSN ny annonslösning där godisremmen följer med när besökarna scrollar ned på skärmen.
– Det passar bra för den här kampanjen, säger Evalena Stille.
Postens reklambyrå är Åkestam Holst. Produktionsbolag är From Stockholm With Love.