fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Posten tar hem första kategorin

Publicerad: 1 december 2011, 19:10

Åkestam Holsts kampanj för Posten "Kom närmare med dr" överträffade målen och vinner en 100-wattare.

Ämnen i artikeln:

100-wattarenPostenÅkestam HolstKampanj

HW

Henrik Widell


Kampanjens syfte var att visa hur nära mottagaren det går att komma med dr, både fysiskt och personligt. I kampanjen var målet att få 15 procent av mottagarna att öppna ett dr-utskick. Hela 45 procent öppnade. Snittet för professionella köpare är 8-12 procent.

Juryns motivering:

”Med all den lust och tydlighet som ofta kännetecknar riktigt effektiv reklam. En kampanj som blandar det analoga med det digitala. Som kittlar och skapar nyfikenhet och låter mottagaren själv uppleva produkten, utan att ens vara medveten om det. Det är personligt på ett sätt som tilltalar en kräsen målgrupp. Med ett resultat som gör juryn tårögd av lycka. Tillsammans med Judit och Judit, Boxer-Robert och Iprenmannen blir det succé. Det går i varje fall inte att komma så mycket närmare.”

Alla vinnare i kategorin Producentreklam 2011

100-wattare

Kampanj: Kom närmare med DR

Annonsör: Posten

Byrå: Åkestam Holst

75-wattare

Kampanj: Siemens Wind Power AS

Annonsör: Siemens Wind Challenge

Byrå: Leon

50-wattare

Kampanj: En reklambyrå som tror på reklam

Annonsör: Hilanders

Byrå: Hilanders

50-wattare

Kampanj: Vår modell för en bättre åkeriförsäkring

Annonsör: Dina Försäkringar

Byrå: Tackolov

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev