Kampanjer
Posten tar hem första kategorin
Publicerad: 1 december 2011, 19:10
Åkestam Holsts kampanj för Posten "Kom närmare med dr" överträffade målen och vinner en 100-wattare.
HW
Henrik Widell
Kampanjens syfte var att visa hur nära mottagaren det går att komma med dr, både fysiskt och personligt. I kampanjen var målet att få 15 procent av mottagarna att öppna ett dr-utskick. Hela 45 procent öppnade. Snittet för professionella köpare är 8-12 procent.
Juryns motivering:
”Med all den lust och tydlighet som ofta kännetecknar riktigt effektiv reklam. En kampanj som blandar det analoga med det digitala. Som kittlar och skapar nyfikenhet och låter mottagaren själv uppleva produkten, utan att ens vara medveten om det. Det är personligt på ett sätt som tilltalar en kräsen målgrupp. Med ett resultat som gör juryn tårögd av lycka. Tillsammans med Judit och Judit, Boxer-Robert och Iprenmannen blir det succé. Det går i varje fall inte att komma så mycket närmare.”
Alla vinnare i kategorin Producentreklam 2011
100-wattare
Kampanj: Kom närmare med DR
Annonsör: Posten
Byrå: Åkestam Holst
75-wattare
Kampanj: Siemens Wind Power AS
Annonsör: Siemens Wind Challenge
Byrå: Leon
50-wattare
Kampanj: En reklambyrå som tror på reklam
Annonsör: Hilanders
Byrå: Hilanders
50-wattare
Kampanj: Vår modell för en bättre åkeriförsäkring
Annonsör: Dina Försäkringar
Byrå: Tackolov