Kampanjer
Posten pratar brev
Publicerad: 25 maj 2011, 12:51
Posten vill få fler att skicka brev och går nu ut i en ny kampanj med brev som talats in via Postens sajt.
SD
Stephan Drenzel
– Vi vill visa att posten är ett företag som tycker att det är bra med nya kommunikationskanaler och inspirera folk till att skicka fler fysiska hälsningar, säger Evalena stille, reklamansvarig på Posten.
På kampanjsajten pratar avsändaren via mikrofon eller headset in sitt brev, som sedan skickas till mottagaren i fysisk form.
– Våra förväntningar är att folk ska gå in och skicka mycket pratpost men vi hoppas också på uppmärksamma att det fysiska brevet går att kombinera i digitala kanaler, säger Evalena Stille.
De dikterade breven kostar 20 kronor att skicka.
Kampanjen, som är framtagen i samarbete med Åkestam Holst, startar i dag och går de närmaste tre veckorna i radio, print, Spotify och på Facebook.
Arbetsgrupp
Reklambyrå: Åkestam Holst
AD – Lars Holthe
Copy – Hanna Björk
CD – Andreas Ullenius
Planner – Lars Friberg
Formgivare – Oscar Gardö
Projektledare – Jacob Stjärne
Webb Producent – Johan Eklund
Produktionsledare – Maria Ljung
Produktionsbolag Webb – B-Reel
Produktionsbolag Radio – Flickorna Larsson
Mediabyrå – IUM
Foto/retusch - Bsmart